torsdag 30. september 2010

Bildemanipulering

Før


Etter



Vi har lært om noen funksjoner i Adobe Photoshop CS3 som kan rette urenheter og skavanker, og gjøre mennesker vakrere. Dette er en metode som blir flittig brukt i reklame og andre offentlige kommunikasjonsmiddel. Hovedsakelig lærte vi om  funksjonene ”burn”, ”dodge” og ”spot healing brush tool”. ”Burn” funksjonen lar deg gjøre ting mørkere, på mitt bildeeksempel har jeg gjort pupillen, øyenvippene, øyenbryna, bakgrunnen og håret mørkere. ”Dodge” er en funksjon som lar deg gjøre ting lysere, på mitt bildeeksempel har jeg gjort øyenhviten, øyenfargen og huden lysere. ”Spot healing brush tool” gjør at du kan dekke små urenheter, her har jeg brukt den litt for å fjerne føflekker og lignende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar