torsdag 7. oktober 2010

Dyr


Bildet før redigering



Dette er et bilde av katten min Minnie. Jeg har brukt kontrast mellom mørk og lys der bakgrunnen er  helt lys siden katten er nesten helt mørk, slik at Katten  blir interessepunktet. Katten er også stilt litt til høyre i bildet slik at hodet faller nær det gylne snitt. Jeg har brukt orkidéer for å skape litt spenning og skrålinjer, og for å gi bildet en historie. Lakenet som er brukt til bakgrunn er ruglete og skaper dermed litt kontrast. Dette bildet måtte tas med rask lukkertid, siden katten beveger seg. Da jeg tok bildet var det egentlig litt mørkt, slik at jeg måtte bruke masse lamper og blits.

Bildet er redigert i Camera raw i Bridge og Photoshop. Jeg har redigert fagene til å bli sterkere og varmere, gjort bildet skarpere, og redigert frem flere kontraster. Jeg har også gjort øynene til katten mørkere og klarer. Bildet fikk ett drømmende, mystisk og varmt utrykk.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar