torsdag 7. oktober 2010

Komposisjon


Bildet før redigering


Dette bildet er tatt på Lye når det var mye lys ute. Derfor måtte jeg bruke lav ISO( som er lysømfintelighet). Jeg har klippet bildet slik at treet kommer i det gylne snitt, og det blir mer fokus på huset i bakgrunnen som skaper spenning. Jeg har redigert bildet litt  i Camera raw i Bridge for å få det svarte mer fremtredene slik at det blir nesten som en silhuet mot himmelen, og gjort fargene i himmelen strekere for å skape spenning. Bruken av det gylne snitt og skrålinjene i treet gjør dette til en harmonisk og spennende komposisjon.


Bildet før redigering

Dette er et bilde av en busk. Bildet er tatt med liten blenderåpning for å få fram dybde i bildet, slik at det nesten virker som om kvistene kommer mot deg. Kvistenes skrålinjer skaper en spennende komposisjon. Jeg har redigert bildet litt i Camera raw i Bridge for å gjøre bildet kalder, få frem fargene og kontrastene og gjøre bildet skarpere.


Bildet før redigering



Dette bildet ble tatt når det var mye lys ute, slik at hodet til modellen nesten ble usynlig. Derfor måtte jeg redigere bildet mye i Camea raw i Bridge og Photoshop for å få frem motivet. Jeg har redigert frem sterkere farger og kontraster mellom mørkt og lyst. Hjørnene og bakgrunnen har jeg gjort mørkere( ved hjelp av burn tool) for å få frem motivet. Skrålinjer, kontraster og plassering av motiv idet gylne snitt gjør dette til en god komposisjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar