onsdag 5. januar 2011

Filter i Phototshop

I Photoshop er det flere forskjellige filtrer du kan bruke. Noen forandrer hele bildet og uttrykket, mens andre lar deg fikse og styre litt selv. Noise filtrene lar deg justere på støyet i bildet( støy= dårlig fargegjengivelse i digitale foto). Liquify lar deg dra bildet i forskjellgie retninger, gjøre ting større, eller mindre, slik at du for eksempel kan gjøre folk feite, lage større øyner og lignende. Ellers er det en hel del andre  filtrer som du kan bruke, noen forandrer bildet helt, jeg har for eksempel brukt Glowing edges og Cutout fitrene.
Her er resultatene




Her har jeg brukt liquify filteret og gjort øynene, kinnene og håret større med Bloat tool, og munnen og nesen mindre med Pucker tool. Jeg har også krøllet/ håret med Twirl tool.



Her har jeg også brukt liguify. Jeg har brukt Twirl tool og krøllet hele bildet slik at det som var blomster og lignende, fikk et helt abstrakt uttykk. Jeg har også brukt Plastic wrap filtret, og resultatet er at bildet nesten ser ut som vann som speiler seg.



Her har jeg brukt Glowing edges tool, og resultatet er et forenklet og nesten overjordisk uttrykk. 



Her har jeg brukt filtret Cutout, som forenkler bildet, og resultatet er at bildet får et tegneserie lignende preg. Jeg har også brukt Hue/Saturation for å endre fargen på bildet.



Her har jeg også brukt Cutout, slik at bildet ble forenklet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar