torsdag 9. desember 2010

Blender

Det som er spennende med blender, er at du kan stille inn kameraet slik at det er lett å oppdage interessepunktet. Jeg synes det er veldig vakkert og fasinerende med liten blenderåpning. Ved å bruke liten blenderåpning legger man mer merke til detaljer. Bildene er tatt med Canon EOS 400D.



Bildet før redigering.

En kveld drakk jeg flaske cola, og korken hadde en inskripsjon som jeg syntes var koselig og morsom, derfor ville jeg ta bildet av den. Jeg holdt den med hendene for å få litt skråbevegelser. Jeg brukte liten blenderåpning for å få korken i interessepunkt. Bildet er redigert i Camera raw i Bridge for å gjøre bildet skarpere, stille på lyset og fargen og øke kontrasten litt.



Bildet før redigering.

Da jeg var ute i hagen en kald novemberdag, såg jeg denne rosen og syntes at den var veldig fin, derfor valgte jeg å ta bilde av den. Jeg brukte liten blenderåpning slik at rosen kom i interessepunkt. Bildet er tatt slik at rosen ikke står i midten, men litt til siden for å få et mer harmonisk uttrykk. Bildet er redigert i Camera raw i Bridge for å stille på fargen, øke skarpheten og kontrasten, gjøre bildet litt mørkere og litt varmere. Bildet er også redigert litt i iPhoto for å gjøre bildet mykere.



Bildet før redigering.

Jeg så denne busken, og syntes fargen dens og snøen som la seg oppå bladene var veldig fint, derfor valgte jeg å ta bildet av den. Jeg brukte liten blenderopning for å få ett par av grenene i interessepunkt, slik at detaljene kom frem. Grenenes skrålinjer skaper bevelgelse og gjør bildet spennende. Bildet er redigert litt i Camera raw i Bridge for å gjøre det skarpere, øke kvaliteten på fargene og øke kontrasten.



Bildet før redigering

Dette bildet er veldig spennende pga linjene i bakgrunnen som skaper bevegelse og bevegelsen til dråpen i bladet. Jeg brukte liten blenderåpning for å få frem detaljene i bladet og dråpen og få dem i interessepunkt. Jeg tok bilde av dråpen i bladet fordi jeg syntes det var en veldig spennende detalj. Bildet er litt redigert i Camera raw i Bridge for å gjøre det skarpere og få frem mer farge.



Dette er også ett bilde av en dråpe på en gren. Jeg syntes att dråpen og fargene i bakgrunnen var spennende. Skrålinjen til grenen skaper bevegelse, og kontrassten mellom den mørke grenen, og dråpen og de lyse klare fargene i bakgrunnen er spennende. Dette bildet er ikke redigert.



Bildet før redigering

Dette bildet ble tatt når vi var på Figgjo AS og det var frosst ute. Dette r ett bilde av en frost annsamling. Jeg syntes at den var veldig fin pga. skrålinjene og detaljene, derfor valgte jeg å ta bilde av den. Skrålinjene i bildet gjør at det blir spennede, og detaljene er klare. Jeg brukte liten blenderåpning for å få annsamlingen i interessepunkt. Bildet er redigert i Camera raw i bridge for å gjøre det skarpere, kaldere, få frem mer kontraster og farger.



Bildet før redigering.

Jeg syntes at dråpene og fargen på rekkverket var veldig fint, derfor valgte jeg å ta bilde av dette. Jeg har brukt liten blederåpnin for å få dråpene i interessepunkt. Den hvite linjen i bakgrunnen er i det gylne snitt og gjør bildet spennede og harmonisk. Jeg har redigert bildet litt i Camera raw i Bridge for å gjøre det skapere og øke farge kvaliteten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar