torsdag 9. desember 2010

Portrett

Portrett er bilder av mennesker. Det fleste bildene som fanger vår oppmerksomhet er bilder av mennesker siden vi omgås dem hver dag. Disse bildene er tatt med Canon EOS 400D.



Bildet før redigering.

Ideen til dette bildet var å få et koselig og naturlig uttrykk. Bamsen og armene skaper skråbevegelse, og det at personen ikke er stillt i midten gjør det harmonisk. Jeg brukte en nøytral bakgrunn for å få personen i interesspunkt. Ansiktet til personen er i interessepunkt. Bildet ble ganske mørkt siden jeg ikke ville bruke blitz, blitzen gjorde at bildet ble litt unaturlig. Derfor måtte jeg redigere en del i Camera raw i bridge for å gjøre det lysere. Jeg har også redigert slik at bildet ble skarpere og fargene kom bedre frem.



Bildet før redigering.

Ideen til dette bildet var å få et gledesfullt utrykk. Det att ansiktet er litt vendt mot venstre og litt oppover, skaper ett gledesfullt utrykk. Bildet ble ganske mørkt siden jeg ikke ville bruke blitz. Derfor måtte jeg redigere en del i Camera raw i bridge for å lysne det. Jeg har også gjort bildet skarpere, økt fargekvaliteten, gjort det varmere og økt kontrasten. Skrålinjene til ansiktet og fletten skaper litt bevegelse og harmoni i bildet. Personen er i interessepunkt.



Bildet før redigering

Ideen til dette bildet var å skape et humoristisk og litt skummelt uttrykk. Bildet er veldig uttrykksfullt og voldsomt. Bildet var litt for lyst og eksponert pga. blitz, derfor redigerte jeg det i Camera raw i Bridge. Jeg redigertet også fargene og kantene litt mørkere, økte kontrasten og skarpheten, i bridge. Jeg mørknet også "øynene" i photoshop for å gjøre dem kalrere. Armene og tungen skaper skrålinjer og bevegelse, og gjør bildet spennede. Bildet er nesten litt symetrisk, noe som funker i denne sammenhengen. Personens ansikt er i interesspunkt.


Bildet før redigering.


Dette er strengt tatt ikke et bilde av et menneske, men siden hagenissen har mennesklige trekk, valgte jeg å ta den med. Bildet er humoristisk, koselig. Jeg har redigert bildet i Camera raw i Brigde for å endre fargene litt, gjøre bildet skarpere, varmere og øke kontrasten og lyset. Detaljene i bildet gjør det spennende. Jeg har brukt liten blenderåpning for å få nissen i interessepunkt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar