torsdag 9. desember 2010

Dokumentasjon

Dokumentasjon handler om å dokumentere hendelser, i dette tilfellet med bilder. Dokumentasjonen kan være folk som spiser, folk som går tur, hvordan sokker strikkes og hva som helts som faktisk har skjedd i hvirkeligheten. Jeg grublet veldig lenge på denne oppgaven siden den var så fri, men til slutt fant jeg ut att jeg ville dokumentere når noen tok på seg sko. Dette er en hverdagslig handling,slik at personene som ser bildet vet hva som foregår. Disse skoene bruker jeg ofte, derfor var jeg kjent med formen og utseende deres. Jeg visste at snørene og den litt myke stoffligheten ville skape linjer og beveglighet, og dermed gjøre bildene spennende. Skoene endrer form mens personen tar de på, slik at bildene blir forskjellige, samtidig ser man at de hører sammen. Jeg tok ett hvitt pledd for å ha i bakgrunnen, slik att de mørke skoene var i fokus, samtidig som stoffet i bakgrunnen er spennende i seg selv. Jeg brukte  en litt høy lukkertid, bare slik at bevegelsene ble litt fryst, samtidig som jeg fikk nokk lys inn. Jeg hadde litt lav ISO, men tilførte lys ved blitz. Bildet er tatt inn mens det var litt overskyet dagslys. Jeg har redigert bildene i Photoshop for å beskjære bildene og redigere vekk bildestøy, og i Camera raw i Bridge for å lysne/mørkne bildene, gjøre dem skarpere og endre litt på fargene. Bildene er tatt med Canon EOS 450D. 
(Her har jeg ikke tatt med før bilder pga. det bryter litt med opplevelsen av hendelseforløpet).








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar