torsdag 9. desember 2010

Mitt beste bilde

Jeg valgte dette bildet som mitt beste bilde fordi det hadde sterke kontraster og var veldig dramatisk og uttrykksfullt. Ideen til dette bildet var å fryse vinen mens den var i bevelighet. Jeg har brukt druen til å skape en reaksjon i vinen. Vinen og druen skaper skrålinjer og bevegelse.  Druen er i interesspunkt og gjør bildet spennede. Bildet er beskjert og rettet opp i photoshop, og fargene, skarpeheten og kontrastene er redigert i Camera raw i Bridge. Bildet er veldig skarpt og man ser tydelig detaljene. Bildet er tatt med Canon EOS 400D.

Bildet ble tatt mens det var mørkt.

Blenderåpning: f/ 5,6
Dette er en relativ stor blenderopning, men siden det var mørkt og jeg tok bilde gjennom glasset, ble det skurrete i bakgrunnen, samtidig som druen og glasset ble klart.

Lukkertid: 1/160
Denne lukkertiden er litt høy siden jeg ville fryse bevegelsen til vinen og druen, men siden det var så mørkt kunne jeg ikke ha den høyere.

ISO: 1600
Det var mørkt og jeg trengte så mye lys som mulig.

Blitz: På
Jeg tillførte lys for å få så mye lys som mulig. 



Bildet før redigering


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar